Shop Mobile More Submit  Join Login
XL-11 Assassin by PeterPrime XL-11 Assassin by PeterPrime
Started as a speedpainting again but pushed it further. Been a while since I've been concepting, especially sci-fi.

The XL-11 Assassin light lemurian battle armor. Commonly used by lemurian squads as a heavy anti-tank/aircraft sniper. The assassin armor is lighter than most of it's counterparts, such as the heavy Redeemer or the Haymaker armors. But it doesn't even need much protection, since it's designed to one-hit kill most armored targets with it's massive rifle. Thanks to cutting-edge weaponry, this thing can snipe anything below 30000 metres. Even artillery.


I hope you like it.
Add a Comment:
 
:icontheathkore:
TheAthkore Featured By Owner Jun 16, 2015
That bullet casing is dangerous, it could hit someone in the head and give them a concussion!
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner 6 days ago   Digital Artist
Or probably death! :p
Reply
:icontheathkore:
TheAthkore Featured By Owner 4 days ago
Kano Shuuya (Aaaaahhh) [V7] I didn't even think of that!
Reply
:iconmaldictus:
Maldictus Featured By Owner Jun 23, 2014  Hobbyist General Artist
The awesome one can stumble across when looking up "assassin". O.o Your paintings epitomize what I think of when I think "mech". Simply wondermous work.
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Jun 23, 2014   Digital Artist
Haha, now that's an interesting find, lol. I always thought people just find these under "mech".

Thank you very much! I'm happy to hear that! :)
Reply
:iconchaoticghost101:
Chaoticghost101 Featured By Owner Oct 12, 2014
one of my friends is glued to this pic thanks for making it
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Oct 14, 2014   Digital Artist
Haha, nice!

You are welcome. I am planning on repainting this design in the near future too.
Reply
:iconchaoticghost101:
Chaoticghost101 Featured By Owner Oct 14, 2014
Could you make a tank like i saw ships and mechs plus soldiers i wonder if this faction is actually going do they have tanks
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Oct 14, 2014   Digital Artist
Yeah, they have tanks as well. It's funny you mentioned, because I sketched their main battle tank a few weeks ago.

I'll probably finish it some time!
Reply
:iconl0rd-pride:
L0RD-PRIDE Featured By Owner Feb 11, 2014
I want one.
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Mar 13, 2014   Digital Artist
I'll add you to the list! :p
Reply
:iconsohdakin:
Sohdakin Featured By Owner Sep 7, 2014
Can you add me as well? Pretty pretty PLEASE!
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Sep 10, 2014   Digital Artist
Sure. Just make sure you have plenty of gold bars! xD
Reply
:iconl0rd-pride:
L0RD-PRIDE Featured By Owner Mar 14, 2014
lol
Reply
:iconaviduser:
aviduser Featured By Owner Jan 11, 2014
That casing being ejected... Thats gotta be one hell of a round O.O
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Jan 11, 2014   Digital Artist
Hehe, quite huge, isn't it? :D
Reply
:iconaviduser:
aviduser Featured By Owner Jan 12, 2014
yeah its like a portable tank with a scope
Reply
:icondingdoodah:
dingdoodah Featured By Owner Mar 5, 2014
The casing being ejected is about four-five feet long comparing to the sniper by the mech's leg. Including the rest of the shell, it's probably not something a tank wants hitting them.
Reply
:iconsohdakin:
Sohdakin Featured By Owner Sep 7, 2014
I highly doubt a Tank wouldnt want ANYTHING hitting it, let alone the round from this rifle ;)
Reply
:iconlunarnightmare:
LunarNightmare Featured By Owner Oct 1, 2013  Hobbyist General Artist
That looks amazing i love the sniper rifle..... deffinently DO NOT want to be on the wrong end of that barrel O.O
How tall is the suit?
And sniping artillery.... That is a very interesting idea i like it Great Job love the extra story details too
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Nov 6, 2013   Digital Artist
Thanks! It's around 4-5 metres when standing. Since these suits have rather long legs.

Haha yeah, that sniper rifle packs quite a punch.

I'm glad you liked it! I'll paint more of these guys in the near future.
Reply
:iconirocz:
IROCz Featured By Owner Sep 30, 2013
" the XL-11 Assassin they will never know what hit them... until they explode!" lol the sales pitch for the XL-11 lolz
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Nov 6, 2013   Digital Artist
No kidding. xD
Reply
:iconhatarithewolf:
HatariTheWolf Featured By Owner Aug 31, 2013  Student General Artist
That is beautiful. Love that big-ass gun *thumbs up*
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Nov 6, 2013   Digital Artist
Thank you!
Reply
:iconhatarithewolf:
HatariTheWolf Featured By Owner Nov 6, 2013  Student General Artist
No problem~
Reply
:iconvertous:
Vertous Featured By Owner Jul 8, 2013  Student Artist
Even if it does get hit by a shell it would ricochet off cause this thing is sleek!
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Aug 22, 2013   Digital Artist
Haha, yeah! 
Reply
:iconkurocyn:
Kurocyn Featured By Owner Jun 10, 2013  Hobbyist General Artist
Shame there aren't more mech games that cater to something like this...

Simple, but functional. I like the angles and motion... :+fav:

-Kurocyn
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Jul 5, 2013   Digital Artist
Thank you very much!
Reply
:iconswordsaint001:
SwordSaint001 Featured By Owner Mar 8, 2013
I do, I do like it!!!!
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Mar 20, 2013   Digital Artist
Thanks! I'm glad you do. :)
Reply
:iconchangingcactus:
changingcactus Featured By Owner Mar 1, 2013
I want some of what he's got :wow:
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Mar 20, 2013   Digital Artist
Haha, I bet! :D
Reply
:iconmacao-park:
Macao-Park Featured By Owner Feb 23, 2013
Badass! Nicely done action seen; love it.
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Feb 24, 2013   Digital Artist
Thanks! I'm happy you like it. :)
Reply
:iconjailgurdnegative:
jailgurdnegative Featured By Owner Feb 21, 2013  Hobbyist
Yeah, battle scenes!!! So it's a anti sniper/artillery armor.. AWESOME!!
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Feb 24, 2013   Digital Artist
Yes sir! Hmmm well something like that. It's kinda for any armored targets within it's range lol. Could be aircraft too. xD
Reply
:iconjailgurdnegative:
jailgurdnegative Featured By Owner Feb 25, 2013  Hobbyist
So it flies, acts like artillery.. Splendid. Could it hold its own against other powered armor?
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Feb 25, 2013   Digital Artist
Nah, it can't fly. Just snipe down aircraft. xD

And nope, the XL-11 is useless in close combat and has a low rate of fire. Though it's really difficult to spot, since it teleports quite often, uses a stealth field and the active camouflage also.
Reply
:iconjailgurdnegative:
jailgurdnegative Featured By Owner Feb 25, 2013  Hobbyist
oh. My bad. ahh, It teleports and has stealth. Is stealth tech standard issue for the Lemurians?
Reply
:icongblade25:
GBlade25 Featured By Owner Feb 20, 2013
EPIC!!! now that what i call A BATTEL!!!
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Feb 24, 2013   Digital Artist
Thanks!
Reply
:icongblade25:
GBlade25 Featured By Owner Feb 25, 2013
you are welcome!!! keep up the good work!!! :dummy:
Reply
:iconyunaris:
Yunaris Featured By Owner Feb 20, 2013
Love it. That's one big gun!
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Feb 24, 2013   Digital Artist
Thank you kindly!
Reply
:iconkizura75:
Kizura75 Featured By Owner Feb 20, 2013  Hobbyist General Artist
Can you send one in a box? Cause that would help my future of 2089. XD
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Feb 24, 2013   Digital Artist
Hah, sure. Just give me a bunch of billion dollars and I'll arrange one for ya. xD
Reply
:iconblack0ut625:
BlacK0uT625 Featured By Owner Feb 20, 2013  Student Digital Artist
Amazing !!!! Great job !! ;)
Reply
:iconpeterprime:
PeterPrime Featured By Owner Feb 24, 2013   Digital Artist
Thank you very much! :)
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
February 19, 2013
Image Size
5.4 MB
Resolution
3500×1800
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
14,493 (19 today)
Favourites
719 (who?)
Comments
89
×